Friday, December 14, 2012

Friday, November 23, 2012

Phorm ve TTNet, internetinizi izliyor


Phorm ve TTNet, Gezinti servisini başlattı
Kişisel verilerin ve iletişimin gizliliğini ihlal ettiği, temel insan hak ve özgürlüklerine aykırı davrandığı gerekçesiyle, yurttaşların tepki gösterdiği, Avrupa Parlamentosu'nun Türkiye'yi de içeren bir kararıyla da AB sınırlarında faaliyetleri yasadışı hale gelen Phorm, PT Reklam olarak Türkiye'de faaliyetlerine başladı. Phorm ile TTNet ile anlaşarak "Gezinti" servisini başlattı.

Saturday, November 03, 2012

Sorarlar: Ürün odaklı soru-cevap platformu

 
Sorarlar internet için yanıp tutuşan ve bunun için yıllarını vermiş bir grup girişimcinin kurduğu Baba Girişim'in 2012 yılının ekim ayında deneme sürecine aldığı ve her geçen gün içeriği dolan ürün odaklı soru-cevap platformudur.

Sunday, October 28, 2012

iPhone 5 çıktıktan sonra ne oldu?

iPhone 5 çıktığında her 10 iPhone 5'e karşılık bir Lightning kablo satıldı. Satışların %75'i Apple.com mağazasından, %25'i ise Amazon'dan gerçekleşti. Ayrıntılar ve tüm bilgiler infografikte.

Tuesday, October 23, 2012

Hesap işletim ücreti saçmalığı (!)

Hesabıma gelen çok cüzi miktardaki ödemeyi tam iki günde, üç seferde, hesap işletim ücreti adı altında "keserek" (!) 0 TL'ye indirip kendine gelir elde eden T.C. Ziraat Bankası A.Ş.'yi kınıyorum.

Thursday, October 18, 2012

Samsung Galaxy Note II'yi tanıdık

16 Ekim Salı günü 360'ta yapılan Türkiye lansmanı ile, Hürriyet Bumerang ile birlikte Samsung Galaxy Note II'yi tanıdık.

Okan Bayülgen'in sunucu olduğu lansmanda Note II'nin ön plana çıkan yeni özellikleri...


Friday, September 21, 2012

Apple, iOS 6 ile bu sefer herkesi kendine güldürdü

iOS 6'daki harita uygulaması "berbat", saat uygulamasında tasarım "çakma".

Harita uygulaması sanki sarhoşken yapılmış gibi. Uygulama; yanlış konumlama, büyük grafik hataları, yanlış adres tarifi, bulutların kapladığı uydu fotoğrafları gibi sorunlar taşıyor.

Apple temsilcisi Trudy Miller, “Yeni harita hizmetini sunarken bunun büyük bir inisiyatif olduğunu biliyorduk ve henüz yolun başındayız. Harita, bulut temelli bir hizmet ve insanlar kullandıkça iyileşecek.” dedi.


Sunday, September 16, 2012

Yazılımcılar D vitamini almalı

D vitamini
Ama nasıl?

İngilizce yayın yapan E2open Blog'a bu konu ile ilgili bir yazı yazılmış. Çevirelim.

Yaşam tarzın hakkında kendim ve diğer tanıdığım yazılımcılara dayanarak bir çift varsayımda bulunacağım.

  1.  Çok kafein alıyorsun.
  2. Geceleri kodluyorsun.

Bu iki varsayımın D vitamini ile ilgisi var mı?

Thursday, September 06, 2012

Sosyal medyayı devlet "denetimi" altına almak?

Twitter sansürü


Yazının sonunda, Alternatif Bilişim Derneği'nin konu ile ilgili açıklamasına da yer verilmiştir.


Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ile Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı'nın kendisine bağlı olduğu Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, sosyal medyanın toplulukları gaza getirebildiğini ve bunun tehdit olduğunu, bu konuda tedbir alınması gerektiğini söyledi. Tam olarak ifadeler şöyle, kırpılmış olmasın:
"Gaziantep'te yaşadığımız bu terör olayı sonrasında sosyal medya çok etkindi. ‘İkinci bir patlama oldu’, filan dendi. Şu oldu. Bu oldu. Bir şayia yayıldı. BDP binası yakıldı gibi. Çok sıkıntılı durumlar. Tunus, Libya ve Mısır devrimini yapan sosyal medyadır. Bunlar, iletişim devrimidir. O yüzden orada belki hayırlı işe vesile oldular ama sosyal medya bazen büyük toplulukları gaza getirebiliyor ve yanlış yöne de yönlendirebiliyor. Bu bir tehdittir. Bunun tedbirlerinin alınması lazım. Zor, nasıl alınır, bilmem. Bunun aramızda konuşulması lazım."

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım

Daha sonra basında, bakanlığın konu hakkında düzenleme yapacağı haberleri yer aldı. Yapılacak düzenleme uyarınca Ulaştırma Bakanlığı, “toplumsal çatışma yaratabilecek”, “kamu güvenliğini tehdit edecek olağanüstü olaylarda”, sosyal medyaya müdahale edecek. Erişim, "anlık" ya da "saatlik" engellenecek.

Friday, August 03, 2012

Facebook sahte hesap infografiği

Facebook sahte hesap infografiği
45 milyon bir kullanıcının ikinci hesabı, 23 milyon bir kişiyi temsil etmeyen (şirket, dernek, hayvan) ve Facebook sayfası gibi açılan hesap, 14 milyon spam hesap.

Friday, July 20, 2012

Tuesday, July 17, 2012

İstanbul'da trafik nasıl tıkanır?

İstanbul'da trafik nasıl tıkanır
Fotoğraf Eftal GEZER tarafından çekilmiştir, izinsiz kullanılması durumunda 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'ndaki hükümler uygulanacaktır.

İstanbul'da trafik işte tam olarak böyle tıkanır. Dönüş alınabilecek yerlere park eden araçlar, güzergâhı dönüş alamayacağı yerlerden geçen otobüsler, yolun ortasına park eden araçlar...

Yolun ortasına park eden araç fotoğraftaki değil, başka araç. Savunma da ilginç, "Orası doluydu, ne yapayım? Burası İstanbul yani." E burası İstanbul'sa ara sokağa park et, illâ tam kendi kapının önüne park etmek zorunda mısın? Altı üstü biraz yürürsün.

Fotoğraftaki araç ise dönüş alınabilecek yere park ederek dönüşü zorlaştıran araç. Tek kendisi de suçlu değil, otobüs güzergâhının zor dönüş alınabilecek yerden geçmesi de var.

İstanbul'un zaten var olan trafik sorunları dışında trafik sorunu oluşturan %25 bu etkenler işte.

Bu arada, yazıda anlatılanlar 5 Temmuz'dan beri yazılmayı bekliyor.

Tuesday, July 03, 2012

Dropbox kapatılabilir

Dropbox'ın logosu
Redhack'in TC Dışişleri Bakanlığı'nın belgelerini Dropbox'ta yayımlamasından sonra Dışişleri Bakanlığı Dropbox'ın kapatılması için başvuruda bulundu.

Thursday, May 10, 2012

Wednesday, May 02, 2012

C#'da kurulumdan sonra Access veritabanı hatası

Office Access ve Visual Studio
C#'da bir kurulum (setup) projesi oluşturduk ama kurulumdan sonra Access veritabanına veri kaydedemiyoruz, değiştiremiyoruz, silemiyoruz. Ne yapacağız?

Saturday, April 14, 2012

"Lan yoksa emperyalist güç mü oluyoruz?"

1 Nisan'da İstanbul'da düzenlenen "Suriye'nin Dostları" toplantısının ardından AKP hükümetinin Esad yönetimine karşı söylemleri giderek sertleşirken, ilk kez bir ülkeye demokrasi getirme bahanesiyle savaş açmaya hazırlanan Türkiye'de şu sıralar tatlı bir telaş yaşanıyor. Konuyla ilgili olarak bu sabah Dışişleri Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, "Şu an resmen başka bir ülkeyi demokrasisini düzeltmesi için uyarıp, askeri müdahalede bulunmakla tehdit ediyoruz. Bundan 10 sene önce bu hayal bile edilemezdi" denilerek, müdahale için bir yerlerden uçak gemisi de ayarlanması halinde Türkiye'nin artık bir emperyalist güç olduğunun rahatlıkla söylenebileceği ifade edildi.
"Heyecandan yerimizde dumarıyoruz"
Dışişleri Bakanlığı'nın Ankara Balgat'taki binasından çıktığı sırada basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Müsteşar Fevzi Çokay, son dönemde Suriye ile Türkiye arasında artan gerilim hakkında çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Suriye'deki iç karışıklık sayesinde ülke olarak ilk defa emperyalist bir güç olma fırsatının yakalandığını dile getiren Çokay, "Yani aslında böyle şeyler açıkca söylenmez, 'Suriye halkının demokrasi talebi' gibi şeyler söylenir ama inanın heyecandan içimiz içimize sığmıyor... Resmen emperyalist ülke oluyoruz lan!" derken, ileride bu durum hazmedildiğinde daha oturaklı demeçler verebileceklerini kaydetti.
ABD örneği
Geçtiğimiz günlerde Suriye'ye 6 maddelik şartlarını sunduklarını ve Esad yönetiminin tavrına göre çeşitli yaptırımların devreye sokulacağını belirten Müsteşar Fevzi Çokay, ABD ve Fransa vesilesiyle bile olsa sömürgeci bir ülke gibi davranabildikleri için duydukları memnuniyeti şu sözlerle dile getirdi:
"Açıkçası sokaktaki vatandaşımızın olsun, bizim olsun yürüyüşümüz bile değişti. Şimdilik napıyorsak, sırf ABD ve Fransa istiyor diye yapıyoruz ama bu işler böyle zaten. Önce bir bu işin usulü nedir, nasıl emperyalist güç olunur onu çözeceğiz. Bilenler bilir, Amerika da bu işe ilk o zamanın en büyük devleti İngiltere'nin çıkarları için Meksika'ya müdahale ederek başlamıştı. Sene 1800 küsür. Bakın zamanla nasıl aldı yürüdü adamlar..."

Az önce Zaytung'da gördüm, adamlar haklı. zaytung.com/haberdetay.asp?newsid=171795

Sunday, March 25, 2012

Ölçüsüz Pirinç (Extreme Rice)

Ölçüsüz Pirinç, Extreme Rice
Şu yukarıda fotoğrafını gördüğünüz adam piskopatın önde gideni. Ağzında pirinçler var ve birazdan kaba püskürtüp pirinç patlağı yapacak.

Friday, March 02, 2012

C#'ta sınıftan formdaki kontrollerde değişiklik yapmak

Visual Studio
Amacımız sınıftan ya da herhangi bir formdan, formdaki istenen kontrolde değişiklik yapmak. Labelın metnini değiştirmek, listboxa yeni veri eklemek gibi.

Tuesday, February 21, 2012

Facebook üç kuruş falan vermez!

Son zamanlarda çok görülen bir olay, bu çocuğun yüzü yanmış ya da başka bir çocuk kanser, paylaşınca Facebook üç kuruş para ödüyor falan. Eskiden zincir postalar ile yapılırdı bu, şimdi sosyal ağlar ile yapılıyor.

Wednesday, February 01, 2012

Tuesday, January 24, 2012

Friday, January 13, 2012

Öğrenciden profesöre mükemmel kapak

Öğrenci makinenin ne demek olduğunu basitçe tanımlıyor ama yanıt profesörün koşuna gitmiyor ve öğrenciyi dersten atıyor, bunun üzerine öğrenci çıkarken profesörü kapak ediyor. Üç Aptal filminden.