Sunday, September 16, 2012

Yazılımcılar D vitamini almalı

D vitamini
Ama nasıl?

İngilizce yayın yapan E2open Blog'a bu konu ile ilgili bir yazı yazılmış. Çevirelim.

Yaşam tarzın hakkında kendim ve diğer tanıdığım yazılımcılara dayanarak bir çift varsayımda bulunacağım.

  1.  Çok kafein alıyorsun.
  2. Geceleri kodluyorsun.

Bu iki varsayımın D vitamini ile ilgisi var mı?



Hepsinin var. Yeterince D vitamini alınmazsa bunun sonu osteoporoz ve çeşitli bağışıklık kusurları ile bitebilir.

Kafein


Kafeinle başlayalım.

Kafein uyanık kalmanı sağlar, kodlamayı sürdürmeni sağlar. Aynı zamanda zekâ arttırıcı, beyin gücünü arttırıcı olabilir. İkisi de istenen sonuçtur. Bununla birlikte, ikisi de D vitamini reseptörlerini engeller ve vücudun bu çok gerekli vitamini almasını azaltır.

Tamam, bu çok kötü değil, çok yüksek miktarda D vitamini almıyorsun. Peki ne yapmalı? E kafeinin kendisi önemli bir soruna neden olmaz ama vitaminin en önemli kaynağını keserek — güneş ışığıyla üretim—  iki kat daha hızlı sürede eksikliğe açarak kendin terk ediyorsun.

(Eftal GEZER'in yorumu: Neyse ki o kadar kötü değilmiş, kahveyi bırakmasam da olur.)

Geceleri kodlamak


Cildin ultraviyole (UVB) ışığı ile tepkime gerçekleştirerek D vitamini üretir. Bu benzersiz vitamin diyetsiz bir kaynak anlamında kazanılmış olabilir. Güzel mekanizma, evrime şükür. Ama bu kadar olağanüstü değil, eğer güneşlenerek zaman harcamak istemiyorsan — bu geceleri çalışma için elverişli değildir.

(Eftal GEZER'in yorumu: Multivitamin D'nin vitamin D'ye dönüşümü için başka yol bilen varsa yukarıda "İletişim" var.)

D vitamini almak


Bu yazının başlığından da anlaşılabileceği gibi,  takviyeler ile D vitamini alabilirsin. Bunu ucuz ve kolay bir şekilde yerel sağlıklı yiyeceklerden alabilirsin.

Bir başka kaynak yağlı balık, ton ve somon gibi. Yağlı balık D vitamini düzeyleri üzerinde etkiye sahip tek besindir. Neyse ki pizza değil. Oh, iyi!

(Eftal GEZER'in yorumu: Yazar sanırım pizza sevmiyor. Kimisi de balık sevmiyor ama balık şart işte. Ben severim.)

1 comment:

  1. bu güzel makaleyi Türkçeye çevirdiğin için teşekkürler...

    ReplyDelete