Saturday, June 01, 2013

İşte bu, halk #GeziParkıCanlaBaşla

Daha önce bir eyleme bile katılmamış insanlar, spontane bir şekilde direniyor. Bu olaylar sabrımızın taştığının göstergesidir. Polis halka karşı duramıyor, her ne kadar gaz, tazyikli su, panzer kullansa da bu halkı daha çok kuvvetlendiriyor. Bu olaylarda da polisin şiddeti tüm çıplaklığıyla, tüm dünyanın gözleri önünde yaşandı, bunu görmeyenler 'dilsiz şeytan' olmuştur. Gezi Parkı faşizme karşı duruşun sembolü olmuştur. Bu artık kısıtlanan özgürlüklere, faşizme, baskıya, diktatörlüğe, 2001'den bu yana yaşanan her şeye karşı bir direniştir ve Türkiye'de böylesi bir halk direnişi olmamıştı. Kırk bin kişi O-1'den boğazı aşarak Taksim'e yürüdü, gerek yutdışında gerek Türkiye illerinde halk sokakta. İstanbul'un pek çok semtinde tencere tavalar yankılandı gece boyu. Onbinler değil, yüzbinler ayakta!

İnsanlar her yerde "Hükümet istifa!" diye bağırıyor. Vapurda, iskelede insanlar bağırıyor. Kaptan iskelede el sallıyor. İnsanlar vapura tırmanıyor. Vapur hınca hınç dolu, öyle ki Sahil Güvenlik botu eşlik ediyor. Neyse ki insanlar Beşiktaş'ta dengeli iniyor. Taksim'e yürüyoruz. İnönü'nün orada insanlar bariyerlerin üzerinden atlıyor, birbirlerine yardım ediyor. Gümüşsuyu'na çıkan merdivenlerden tırmanıyoruz, İnönü'nün yanından polisler Beşiktaş'a yürüyor. İnsanlar bir duraksıyor, sonra yürüyor. Taksim'e yaklaşıyoruz, Gümüşsuyu'nu geçiyoruz. Polis çekiliyor, çekilirken gaz atıyor. Taksim'e giriyoruz. İşte bu, Taksim'i nasıl aldığımızdır!

Nöbet devredip Beşiktaş'a yürüyoruz. İnsanlar hâla Taksim'e yürüyor. İskelede insanlar bağırıyor. Bunların içinde, Beşiktaş'tan işten dönenler de var. Vapur gecikiyor, peş peşe iki vapur geliyor Boğaz hattı olduğu anons ediliyor. İnsanlar tepkisini ortaya koyuyor. Kadıköy vapuru geliyor ama anons endişeli, anlaşılmıyor. Vapurda insanlar bağırıyor. Metroda sessizlik alkış sesleri ile bozuluyor, Gündoğdu Marşı söyleniyor, "Hükümet istifa!" sloganları atılıyor. Otobüsle gidiyoruz, insanlar korna çalıyor, dörtlüler açık, selektör yapıyor. Kadir Topbaş açıklama yapıyor, "Yanlış yaptık, polis önceden çekilmeliydi.". İşte bu, her kesimden halkın nasıl birlik olduğudur!